Avtale om brannmur og nettverk

Viktig informasjon banner

 

Her er siste oppdaterte utgave av vilkårene for avtale om drift av brannmur og nettverk

1. Partene

Partene i denne avtalen omtales som Kunde og AGS IT-partner AS som leverandør, samlet omtalt som Partene.

 

2. Avtalen omfatter

Tjenesten omfatter leveranse og driftet brannmur (Brannmur-as-a-Service - BaaS), driftet WiFi eller driftet nettverksutstyr til Kunden (Network as a Service - NaaS).

Utstyret leveres med standard grunnkonfigurasjon og kan videre tilpasses etter Kundens ønske og behov.

Avtalen omfatter kun utstyr som er levert av AGS IT-partner, og som er inkludert i abonnementet.

 

3. Avtalens gyldighet

Avtalen varer i 3 år fra avtaledato. Avtalen utvides automatisk med 1 år av gangen etter at avtalen er utløpt dersom Kunde ikke har sagt opp avtalen 1 mnd. før utløpsdato.

 

4. Brudd eller avkortning av avtalen

Dersom Kunde ønsker å avslutte avtalen må det skje skriftlig før den er utløpt. Ved brudd eller avkortning av avtalen faktureres det resterende totalbeløpet av abonnementsperioden.

 

5. Etablering

Etablering av Tjenesten belastes med 990,- kr. pr. enhet for det gjeldende utstyret.

Dette gjelder også ved oppdatering til kraftigere modeller, abonnement og utvidelser av systemet basert på Kundens ønsker.

Ved førstegangs etablering av tjenesten er tilpasninger av standard grunnkonfigurasjon inkludert med inntil 2 timers arbeid pr. enhet.

Grunnkonfigurasjon

  • Aktivering av portal, lisens og tjeneste
  • Aktivering og test av enhet, oppdateringer og programvare
  • Brannmur: Oppsett av enhet med internettkonfigurasjon, LAN IP og nettverkstjenester
  • WiFi: Oppsett SSID(er) og passord
  • Nettverks switch: Konfigurering av enhet og administrasjons konsoll.
  • Mobil backup på Brannmur dersom dette er valgt.

AGS IT-partner forutsetter

At Kunde har nødvendig informasjon og tilgang til internettleverandør og informasjon om lokalt nettverk, eller ønsket SSID og passord på trådløst nettverk, til at vi kan sette opp grunn konfigurasjon på utstyret.

Videre tilpasninger og utvidelser, konfigurasjonsendringer, eller mer omfattende og tidkrevende spesialkonfigurasjon av f.eks. brannmurer belastes som Konsulentarbeid etter medgått tid.

 

6. Nettverksutstyr

Ved leveranse av nettverksutstyr inkluderes følgende:

  • Maskinvare
  • Lisenser/abonnement
  • Konfigurasjon
  • Sikkerhets og service oppdateringer
  • Drift og Support
  • Service-portal med tilgang

 

7. Følgende er ikke inkludert i tjenesten

Dette er oppgaver som ikke er inkludert i tjenestene: 

  • Montering hos Kunde
  • Kabling
  • On-site-support, drift og feilsøking.

 

8. Leverandørens utstyr

Utstyr som leveres som del av tjenesten eies av AGS IT-partner, og skal leveres tilbake ved oppsigelse av tjenesten.

Kunden er ansvarlig for utstyret i abonnements perioden.

Dersom utstyret ikke leveres tilbake ved opphør av abonnementet, kan AGS IT-partner fakturere et vederlag som tilsvarer den økonomiske verdien av det utstyret som er levert til Kunden.

a) Brannmurer

  • Brannmurer leveres i ulike versjoner med forskjellig ytelse og funksjonalitet. Det er først og fremst båndbredde, VPN ytelse, sikkerhetsprogramvare, innholdsfiltreringsfunksjonen og integrasjon av WiFi aksesspunkt som skiller modellene.

b) WiFi Aksesspunkt

  • WiFi Aksesspunkt leveres i ulike versjoner med forskjellig ytelse og funksjonalitet. Det er først og fremst ytelse og støttede WiFi standarder som skiller modellene. Aksesspunktene krever tilkobling til PoE switcher eller separate PoE injektorer.
  • WiFi dekning er avhengig av de rådende forhold i Kundens lokaler. AGS IT-partner kan bistå Kunden med å utarbeide dekningsplan og/eller gjøre målinger som en Konsulenttjeneste.

c) Switcher

  • Switcher leveres i ulike versjoner med forskjellig ytelse og funksjonalitet. Det er først og fremst antall nettverksporter, og støtte for PoE som skiller modellene.

 

9. Levering, montering og tilkobling 


Nettverksutstyret kan sendes Kunden dersom kunde selv ønsker å montere og integrere enheten i eksisterende infrastruktur.

Tjenestene inkluderer ikke montering, kabling eller fysiske tilkoblinger ute hos kunde.

Kunden og AGS IT-partner kan avtale om å ta hånd om montering av utstyret som et Konsulentoppdrag. Et slikt oppdrag belastes Kunden etter medgått tid.

AGS IT-partner leverer utstyr ferdig konfigurert, lisensiert og driftet.

 

10. Innsyn i datatrafikk

AGS IT-partner har ikke rett til innsyn i trafikk som ikke er i direkte kommunikasjon med AGS IT-partner. AGS IT-partner kan derfor heller ikke ta ansvar for innholdet av denne trafikken.

AGS IT-partner kan dog i visse unntakstilfeller skaffe seg innsyn i trafikken i overensstemmelse med regler gitt av Datatilsynet, blant annet i tilfeller hvor det er grunn til å tro at trafikken utgjør eller kan utgjøre et teknisk problem for Kunden, AGS IT-partner eller andre som benytter nettet.

Her forutsettes det at Kunde har signert en databehandleravtale med AGS IT-partner

 

11. Begrensinger og forbehold

Utstyret leveres med den funksjonalitet og de begrensninger som foreligger fra produsent. Funksjonalitet kan endres fra tid til annen i nye versjoner av programvaren. AGS IT-partner gir ingen garantier for oppnådd WiFi dekning. Tilfredsstillende dekning i Kundens lokaler kan være avhengig av at det økes antall WiFi Aksesspunkter. Med Avansert sikkerhet aktivert må det tas forbehold om at dette reduserer noe av ytelse og kapasiteten på internettlinjen.

Denne avtalen endrer på ingen måte produsentens rettigheter eller deres betingelser for bruk av utstyret.

 

12. SLA

Nettverksutstyr leveres med følgende SLA (Service Level Agreement).

 

SLA

Beskrivelse

  Proaktiv drift

  • Utstyret vedlikeholdes av AGS IT-partner med de tilgjengelige service og sikkerhets oppdateringer som foreligger fra produsenten.

  Fri support

  • Alle henvendelser til AGS IT-partner som gjelder Tjenesten inkluderer inntil 30 minutter arbeide. Videre arbeide belastes Kunden som Konsulentoppdrag.

  Overvåkning

  • Utstyret overvåkes av AGS IT-partner for tekniske feil.

  Fri feilretting

  • Fri feilretting på utstyr er inkludert som en del av tjenesten

  Produsentgaranti

  • Kunde og AGS IT-partner forholder seg til gjeldende garantiregler fra Produsent ved feil eller mangler på utstyr.

  Erstatningsutstyr

  Låneutstyr

  • Dersom det er maskinvarefeil på nettverksutstyret og kunden ikke har ekstra reserveutstyr, har AGS IT-partner mulighet for å låne ut tilsvarende enhet dersom dette er tilgjengelig og kan benyttes til erstatningsutstyr er på plass fra produsent.

  Responstid

  • Senest innen 4 timer innenfor normal arbeidstid dersom sak er registrert direkte via Kundesenteret pr telefon, supportsiden eller chat.

  Support tid

  • Kl 08 – 16.00 Mandag – Fredag
  Support etter arbeidstid
  • Arbeid utover normal arbeidstid vil faktureres i henhold til følgende satser etter avtale med kunde:
  • Etter kl. 16.00 Timepris + 50%
  • Etter kl. 20.00 Timepris + 100%
  • Lørd./ helligd./ jul- og nyttårsaften Timepris + 100%

  På-stedet-service

  • Ved behov for tekniker på-stedet-service gjelder ordinær timepris etter kundeavtale eller supportavtale.

 

 

 

Annen Informasjon

 

Denne avtale er i 2 – to eksemplarer, hvorav partene har hvert sitt.

Kontaktpunkt til Kundesenter eller Personvernombud
• Support og servicetelefon 33 29 10 20

• Support kan også sendes inn via e-post til support@ags.no
• Eller bruk vårt supportsystem via vårt Kundesenter. 
• Saken registreres med eget id.nr., som gir tilgang og innsyn i saksgangen, samt muligheter for kommentarer til saksbehandler underveis. 
http://support.ags.no
• Melding til Personvernombud sendes til personvernombud@ags.no